Какво ви е нужно, за да заявите услугата?
За да направите заявка, трябва да направите преценка за основните обстоятелства за регистрацията и след това да попълните формата по-долу. В раздел „ДОБРЕ Е ДА ЗНАЕТЕ“ ще намерите подробна информация за попълване на формата.
При заявката е добре да имате и данните от личната карта на бъдещия управител – ще ги ползваме, за да оформим документите, които се нуждаят от нотариална заверка. Таксата от 55 лв. за Търговския регистър може да заплатите заедно с адвокатския хонорар.
Защо да ни възложите услугата?
-
получавате правна консултация за бъдещия ви бизнес и правилното му стартиране от адвокатска практика с опит в търговското и дружествено право;
-
изготвяме документите съобразно конкретните нужди на вашия бизнес; детайлно уреждаме отношенията между съдружниците с оглед избягване на бъдещи търкания и конфликти между тях;
-
цялата процедура става бързо и почти изцяло онлайн – комуникацията с нас и изпълнението на услугата може да стане само по електронен път; налага се единствено да посетите банка и нотариус;
-
след учредяването можем да ви предложим правно обслужване и да ви съдействаме при подготовка на бъдещи договори, сделки, регистрации и др.;

Как става заявката и изпълнението на услугата?
1. Попълвате данни за бъдещата фирма съгласно формата по-долу и заплащате адвокатския хонорар – понастоящем може да заплатите с банков превод. Ако желаете заедно с хонорара може да заплатите и държавната такса за Търговския регистър.
2. Ние се свързваме с вас в рамките на един работен ден, а в удобен за двете страни ден и час провеждаме правната консултация и уточняваме всички детайли, след което започваме работа по изпълнението на услугата.
3. Изпращаме ви изготвените документи с подробни указания, вие ги преглеждате и разписвате, след което посещавате близкия нотариус и избирате банка за откриване на набирателна сметка. Ако не сте включили държавна такса при заявката, заплащате тази такса по банковата сметка на Търговския регистър, в противен случай не може да пуснем документите.
4. Връщате ни всички документи обратно. Това става най-лесно като сканирате документите и ни ги изпратите на електронната поща, но може и да ни ги предадете лично на адреса на кантората или да ни ги изпратите чрез куриерска услуга.
5. Получавате потвърждение за регистрацията и започвате бизнес.
Повече за условията за изпълнение на услугата може да научите по-долу в раздел „НАШИЯТ АНГАЖИМЕНТ“.
Нашият ангажимент включва:
- правна консултация за вашия бъдещ бизнес – може да се осъществи на лична среща в нашата кантора, както и по телефонен или видеоразговор;
- изготвяне на всички необходими документи от правен характер (учредителен акт, декларации, протоколи и др.), както и съдействие при банка и нотариус, ако е необходимо;
- преглед на документите, след като ги получим обратно от вас;
- подаване на документите в Търговския регистър и проследяване на заявлението до самата регистрация;
Нашият ангажимент не включва консултации по счетоводни въпроси, както и изготвяне на документи, които нямат правен характер.
Изпращането на заявка за услугата е еквивалентно на сключване на договор за правна защита и съдействие с Адвокатско съдружие „Лигълмастърс – Недева и Йорданова“ и ни задължава да ви предоставим услугата, при условие, че сте заплатили адвокатския хонорар и сте ни предоставили всички необходими документи.
Какви разноски ще има освен адвокатския хонорар?
За регистрация на ООД по електронен път спестявате 50 % от държавната такса – плащате 55 лв. вместо пълния размер от 110 лв. Отделно се дължи нотариална такса от 6 лв. за заверката на подписа на управителя, както и банкови такси за откриване на набирателна сметка, които зависят от банката, която изберете. Според нас, допълнителните ви разходи не би следвало да надвишат 100 лв.
Срок на изпълнение на услугата
Заявяваме дружеството в Търговския регистър в срок от 3 работни дни от получаване на всички необходими документи, освен ако сме договорили друг срок. Обикновено регистърът вписва дружеството до 1-2 работни дни от подаване на заявлението.
Задължение за конфиденциалност
Всяка информация, която ни е предоставена от вас за изпълнение на услугата, включително и тази, предоставена чрез комуникация по електронна поща и телефон, е конфиденциална и не подлежи на разкриване съгласно Закона за адвокатурата.
Няколко неща, които трябва да прецените преди да заявите своето ООД
Как ще се казва дружеството?
Имате пълна свобода да си изберете наименование, но трябва да знаете, че името на дружеството не следва да съвпада или да заблуждава за името на друго вече регистрирано дружество. Проверка на заетите имена можете да направите на сайта на Търговския регистър www.portal.registryagency.bg -> Регистри -> Търговски регистър и регистър на ЮЛНЦ -> Справки -> Права върху фирма/наименование, или да ни пишете на contact@legalmasters.bg и ние ще направим тази проверка вместо вас.
Колко капитал ще има дружеството и как ще бъде разпределен между съдружниците?
Капиталът е паричната вноска, която съдружниците трябва да направят според това какви са нуждите на дружеството при стартирате на търговската дейност. В последствие, внесеният капитал става собственост на дружеството, а то използва тези пари като купува първите си стоки и заплаща първите си разходи. Дяловете в капитала определят обема на правата на всеки от съдружниците за вземане на решения в общото събрание на дружеството – съдружникът с капитал от 70% винаги ще има превес при вземането на решения над съдружника с останалите 30 % от капитала. Минималният капитал за ООД е 2 лв., но ние не ви съветваме да правите дружество с толкова капитал, тъй като това не е реалистично откъм първоначални разходи, не буди доверие в останалите търговци и в някои случаи трудно може да получите финансиране. Възможно е също капиталът да бъде непарична вноска – вещи, имот, вземания. Ако мислите, че за вас е подходящо да внесете непарична вноска, процедурата е доста по-различна, поради което се свържете с нас предварително на contact@legalmasters.bg.
Какви да са предметът на дейност и адресът на управление?
Предметът на дейност следва в най-общ смисъл да описва бъдещата дейност на дружеството – за точната формулировка ще получите съдействие от нас. Каквото и да бъде записано, то не ограничава вида бизнес, който можете да правите. Адресът на управление обаче е важен, тъй като това е мястото, на което ще ви се връчват документи и книжа, поради което следва този адрес да бъде достъпен и актуален.
Кой ще управлява дружеството?
Обичайно съдружниците излъчват един от тях да управлява дружеството, но те могат да изберат и трето лице. Възможно е също дружеството да има повече от един управител, като тогава общото събрание на съдружниците решава как ще действат управителите при сключване на сделки и разпореждане с имущество.
Искам ли да вземам решения без нотариална заверка?
В общия случай, общото събрание на съдружниците взема решения за дружеството без да трябва да посещава нотариус за което се съставя протокол. За някои решения, обаче, като това за смяна на управителя или за приемане на нов съдружник, законът изисква нотариална заверка на подписа и съдържанието. Ако това е затруднително за някой от съдружниците, например ако живее в чужбина, или ако съдружниците не желаят да имат допълнителни разноски за нотариус, в дружествения договор може да се предвиди изключване на нотариалната заверка. Освен ако не е наистина наложително, ние съветваме правилото да не се изключва и нотариалната заверка да остане, тъй като предоставя по-голяма правна сигурност и защита от злоупотреби.
Фирмата ми ще бъде ли регистрирана по ДДС?
Съветваме ви да помислите по този въпрос още на този етап преди да сте регистрирали фирмата, тъй като регистрация по ЗДДС – било общата или специалната за услуги в ЕС, вече може да бъде заявена в Търговския регистър още с първоначалната регистрация на дружеството.